Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti („Narodne novine“ br. 80/2013.) ukinuto je obvezno držanje „knjige žalbi“ u ugostiteljskim objektima te je za vlasnike istih uvedena obveza informiranja potrošača tj. gosta o mogućem načinu podnošenja prigovora. Time je zapravo usklađeno postupanje ugostitelja s ostalim branšama (npr. trgovci, frizeri, prijevoznici i dr.) koji su u takvoj obvezi od ranije odnosno od donošenja Zakona o zaštiti potrošača. Jedini izuzetak su turističke agencije, koje još uvijek moraju imati „knjigu žalbi“ jer im to nalaže njihov „lex specialis“ tj. Zakon o pružanju usluga u turizmu. Sukladno odredbama izmjena i dopuna Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti, svaki ugostitelj mora u svom lokalu istaknuti obavijest o tome da gost može pisanim putem podnijeti prigovor na njegovu poštansku ili mail adresu ili putem telefaksa te je dužan u roku od 15 dana na njega odgovoriti. Također, ugostitelj je dužan čuvati evidenciju u svezi prigovora (zaprimljeni prigovor, odgovor i dokaz o slanju odgovora) najmanje godinu dana od dana primitka istog.